سامانه نقل و انتقال دانشجویان افتتاح شد
بچه های کامپیوتر دانشگاه آزاد شهرقدس
ما آمده ایم تا از دل خستگی هامان بگوییم و از دل شکستگی هامان
درباره وبلاگ


میثم اویسی دانشجوی نرم افزار(دانشگاه شهرقدس) امیدوارم مطالبی که در این وبلاگ قرار داده میشه باعث بالا رفتن اطلاعاتتون بشه
نويسندگان

این سامانه تنها مخصوص دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی ها است و هرچند دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم می توانند در این سامانه درخواست خود را مطرح کنند ولی این دو دانشگاه واحد مرکزی و سیستم خاص خود را دارند که از طریق آن عمل می کنند.

مهر: جزئیات نقل و انتقال و مهمان شدن دانشجویان در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با افتتاح رسمی سامانه نقل و انتقال و مهمانی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام شد.

به گزارش مهر، با افتتاح رسمی سامانه نقل و انتقال دانشجویان موسسات غیرانتفاعی، دانشجویان متقاضی انتقال و میهمانی به سایر دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی سراسر کشور می توانند درخواست الکترونیکی خود را برای دانشگاه مقصد یعنی دانشگاهی که پذیرش میهمانی یا انتقال می دهد، ارسال کنند.

در این سامانه، دانشجویان برای نیمسال اول تحصیلی آینده از اول تا 31 اردیبهشت ماه فرصت دارند درخواست خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کنند و دانشگاه مبدا موظف است در نیمه اول خردادماه برای نیمسال اول و نیمه اول آذر برای نیمسال دوم ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند.

دانشگاه مقصد نیز مکلف است حداکثر تا 10 شهریور ماه برای نیمسال اول و تا 15 دی ماه برای نیمسال دوم نتیجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام کند.

برای ارسال ثبت نام در این سامانه نیز دانشجو ابتدا تعهد نامه ای که در سایت قرار گرفته تکمیل و با قبول شرایط تعهدنامه درخواست خود را ثبت می کند.

این سامانه تنها مخصوص دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی ها است و هرچند دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم می توانند در این سامانه درخواست خود را مطرح کنند ولی این دو دانشگاه واحد مرکزی و سیستم خاص خود را دارند که از طریق آن عمل می کنند.

دانشجو با وارد کردن مشخصات عمومی و نوع درخواست خود که می بایست مطابق با آیین نامه باشد شرایط خود را به منظور انتقال یا میهمانی برای دانشگاه مقصد ذکر می کند. بعد از تایید درخواست، دانشجو یک کد رهگیری دریافت می کند و سپس از سوی دنشگاه مبدا و مقصد درخواست اومورد بررسی و در نهایت تایید یا مخالفت قرار می گیرد.

شروط انتقال دانشجویان

انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجوی ورودی های همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد در مدت حداقل سه نیمسال متوالی مهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال متوالی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

انتقال به دانشگاه های هم گروه و یا سایر گروه ها، بدون لحاظ گروه بندی به شرط موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد و یا نظر کمیته منتخب وزیرعلوم امکان پذیر است.

انواع مهمان شدن در موسسات غیرانتفاعی

بر اساس آیین نامه میهمانی و انتقال دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، دلایل مخالفت یا موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد باید بر اساس این آیین نامه باشد. برخی شرایط مخالفت با پذیرش دنشجو نیز می تواند شامل عواملی از جمله تکمیل ظرفیت دانشگاه و یا عدم احراز شرایط باشد.

مهمان مبنا: در صورتی که سکونت دائمی خانواده دانشجو در نزدیکترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشجو می تواند پس از اعلام قبولی از سوی سازمان سنجش یا در حین تحصیل در دانشگاه مبداء میهمان شود.

مهمان: براساس ماده 4 آیین نامه در بخش مهمان در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه یا موسسه مبدا با میانگین کل حداقل 13 گذرانده باشد می تواند تقاضای مهمان شدن کند.

مدت مهمانی می تواند تا سه نیمسال برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ادامه یابد. پس از آن دانشجو باید به دانشگاه مبدا بازگردد و یا با احراز شرایط مندرج در آیین نامه تبدیل به میهمان دائم شده و یا به دانشگاه مقصد منتقل شود.

مهمان دائم: دانشجوی مهمان در صورت کسب میانگین بالاتر از 13 در دو نیمسال متوالی در دانشگاه مقصد، می تواند با موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد و با رای کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص مهمان دائم شود.

در صورت مهمانی دائم، نیازی به مراجعه دانشجو در هر نیمسال به دانشگاه مبدا نیست و تنها در پایان هر نیمسال، کارنامه دانشجو به دانشگاه مبداء ارسال و در پایان تحصیل، مدرک توسط دانشگاه مبداء صادر می شود.

وظایف دانشگاه مبدا: دانشگاه ها و موسسات مبدا تنها در خواست دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی(پیوسته و نا پیوسته) ورودی سال 86 به بعد را بپذیرند.

دانشگاه های مبدا باید دقت داشته باشند در بررسی درخواست دانشجو، آدرس محل سکونت خانواده دانشجو را که با آن در آزمون سراسری شرکت کرده تطبیق دهند و در صورت صحت ،تقاضای میهمانی دانشجو را بپذیرند.

وظایف دانشگاه های مقصد: براساس مفاد آیین نامه، معدل کل دانشجویان متقاضی بایستی حداقل 13 باشد و دانشگاه و موسسه مقصد برای دانشجویان نیمسال اول که فاقد معدل هستند باید تعهدی مبنی بر کسب میانیگین حداقل 13 اخذ کنند.

دانشگاه و موسسات، تقاضای میهمانی دانشجویانی را بررسی کنند که دانشگاه و موسسه مقصد در نزدیکترین شهر به محل سکونت خانواده باشد.

بر اساس این آیین نامه، میهمانی و انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر و میهمانی از دانشگاه های دولتی به موسسات غیرانتفاعی غیردولتی مقدور نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: